Beirut Caoutchouc
De Libanese kunstenaar Marwan Rechmaoui bedacht een plattegrond van de stad Beiroet, gegraveerd in centimeters dik rubber. Het resultaat is een monochrome, enigszins macabere legpuzzel waarover de kijker het oog kan laten dwalen, om tegelijkertijd stil te staan bij de gevaarlijke levenswandel van al wie in Beiroet vertoeft. Dit volumineuze grondplan is opvallend vlak. Rechmaoui nivelleerde radicaal de topografie van de stad, zodat er geen hiërarchie hoger en lager meer te traceren valt. Betreden mag.