In Thailand wordt voor aanvang van elke filmvoorstelling het volkslied gespeeld, ter ere van de koning. Het is een van de rituelen in de Thaise samenleving waarmee personen of gebeurtenissen worden gezegend. Op vergelijkbare wijze schenkt Apichatpong Weerasethakul ons zijn filmvolkslied, waarin een oude vrouw een ritueel uitvoert terwijl jonge mannen dansen. Een eerbetoon aan de filmgod, bedoeld om ervoor zorg te dragen dat na afloop van de voorstelling het leven in de buitenwereld beter zal zijn.