Andrei Tarkovski bezocht Armenië in 1965 en filmde uitgebreid bij het Geghardavank-klooster. In Andrey zien we dit archiefmateriaal afgewisseld met beelden van het klooster in het heden. Volgens de makers zocht hij God, omdat alleen Zijn aanwezigheid daar gevoeld wordt. Sfeervolle, poëtische hommage aan maestro Tarkovski.