Alcoholism and Its Ill-Effects
Alcoholism and its Ill-Effects was een van de populairste wetenschappelijke (of educatieve) propagandafilms die in Rusland vóór de revolutie van zijn gemaakt. Aleksandr Chanzjonkov, de meest prominente Russische filmproducent in die tijd, financierde een speciale afdeling gewijd aan non-fictiefilm, hoewel dergelijke films commercieel gezien geen succes hadden. Helaas heeft geen enkele kopie van de film de tand des tijds doorstaan. Het enige wat resteert zijn twaalf beeldjes, waarmee Izvolov deze reconstructie heeft gemaakt. Met behulp van fragmenten uit recensies uit de tijd dat de film uitkwam maakte hij een soundtrack.