Sylvania
In Sylvania zitten we in de interieurs van de televisieserie Bewitched uit de jaren zestig, een ruimte als een geïmplanteerde herinnering die nu wordt ingenomen door spirografische mandala's, een rondsluipend buitenaards wezen (beschermer of indringer?), een naakte vrouw (in slaap of dood?). Een ongeschoren persoon die de videomaker zou kunnen zijn of zijn dubbelganger doemt op als een cyborg uit de mist. Hij beweegt zo dat we ons afvragen of hij een leerling van de robotachtige figuur is, of de man die aan de touwtjes van een pop trekt, een paradox zoals de rol van televisie zelf - bespiegelend, educatief en/of indoctrinerend. Kunnen de elementen van dit mysterie worden opgelost? De serie wordt voortgezet. (MM)