Eigenlijk gaat Returning over verlaten en verlaten worden. Het is een haast surrealistische bespiegeling op het onvermogen te communiceren, het besef dat het leven zich aan ons voltrekt en de onbeduidendheid van het bestaan. Een film over het verlangen ergens te zijn, zonder te weten waar.