Een naakte man in een kunstmatig aangelegde jungle-omgeving gedraagt zich als een aap. Na verloop van tijd krijgt hij honger. Als een vreemdsoortig mechanisme voedsel verschaft, reageert hij met angst en nieuwsgierigheid. Een proces van conditionering heeft zich ingezet.