Krypton Is Doomed
Eind jaren dertig bedachten twee joodse tieners het verhaal van een echtpaar dat zijn baby op een eenzame reis door de ruimte stuurde om te ontsnappen aan een exploderende planeet. We kennen het verhaal allemaal: de jongen zou op aarde overleven, maar zijn identiteit geheimhouden. Droomden Joe Shuster en Jerry Siegel hardop? Was Krypton de oude wereld die op weg was naar WO II en ontsnapte het kind aan het lot van de Europese joden? Toen waren het de joden, nu zijn wij het allemaal. Jack Smiths vrienden konden hem niet overtuigen een testament te schrijven. 'Waar is dat goed voor? vroeg hij. 'Om je werk in de toekomst te beschermen.' 'De toekomst', antwoordde Jack, 'zal veel erger zijn.' (Ken Jacobs)