Harrachov
Met een combinatie van live-action, stop-motion, animatie en chemische verwerkingstechnieken onderzoekt deze film een mysterieuze kracht die net als een zwart gat of een zeer sterke elektromagneet een verreikende en onweerstaanbare kracht uitoefent op bepaalde voorwerpen en materialen. De eindversie van 'The Harrachov Exchange' machine kunt u tijdens het festival in actie zien in de RAM-tentoonstellingsruimte (zie Exposing Cinema).