Every Other Week
De lichtheid van het bestaan in zomers Stockholm wordt slechts onderbroken door ironische reclameboodschappen, zo lijkt het. Totale vrijheid van zelfverwezenlijking lijkt een historisch gegeven waar alleen in commerciële zin nog bij stilgestaan wordt. Anno 2005 is een scheiding geen dramatisch uitgangspunt en genereert het een nieuwe doelgroep voor kipschotels. Ondertussen praten de kinderen elkaar bij over de ins en outs van de omgang met vier of vijf opvoeders. Every Other Week is een komisch drama over twee broers wier levens gaandeweg complexer worden. De vrouw van reclamefilmer Jens weigert te geloven dat zijn vriendschap met de mooie Johanna louter platonisch is en wijst hem de deur. Jens vertelt alles aan zijn broer Pontus, die verbaasd is dat zijn broer met een van zijn oude vriendinnetjes omgaat. Als Jens probeert zijn vrouw van zijn onschuld te overtuigen, komt hij erachter dat zij hem een keer ontrouw is geweest. Verblind door woede trekt hij bij zijn broer in. Maar het leven bij Pontus is allesbehalve eenvoudig, en het wordt er niet eenvoudiger op als Pontus zich realiseert dat hij nog steeds warme gevoelens heeft voor Johanna, terwijl zijn ex-vrouw nog een kind van hem wil. Nu wonen de broers samen en komen om de week alle vier de kinderen op bezoek. Daarnaast zijn er nog de problemen met vrouwen, ex-vrouwen en vriendinnen die opgelost moeten worden, om maar niet te spreken van hun onder druk staande carrières. (GT)