Eternity
Eternity is, in al zijn vijfentwintig volgestouwde minuten, waarschijnlijk een van de vreemdste Filippijnse films ooit gemaakt. Het terloopse, losse camerawerk doet denken aan de duizelingwekkende vrijheid van de zwijgende film. De camerastandpunten vanuit vreemde hoeken en de schaduwrijke textuur herinnert aan de Duitse Expressionisten. De film gaat over een jonge man op zoek naar een boek, Ang Magpakailanman, dat de kracht zou bezitten om het eeuwige leven te schenken. De film werd gedraaid, geschreven en geregisseerd door Red, won in 1983 de studentencompetitie voor experimentele cinema en staat in de Filippijnse Film Encyclopedie. Niet slecht voor een filmmaker van nog maar zeventien... (NV)