Semih Kaplanoglu gelooft in het bestaan van een spirituele wereld parallel aan de wereld om ons heen. Een diepere dimensie achter de dagelijkse handelingen en materiële zaken die het leven structuur geven. In zijn tweede speelfilm, Angel's Fall, neemt hij de tijd om deze gewone dingen hun volle betekenis geven. Zorgvuldig gecomponeerde shots geven een mooi, verstild beeld van het innerlijk van de verschillende hoofdrolspelers. De geluidsman Selçuk heeft zich thuis opgesloten na het fatale auto-ongeluk van zijn vrouw Funda. Hij rookt, drinkt glazen water en wordt gekweld door schuldgevoel over een korte affaire met de buurvrouw. Het kamermeisje Zeynep slooft zich thuis uit om de klappen en ongewenste intimiteiten van haar vader te ontlopen. Wanhopig op zoek naar een uitweg bidt ze om hulp en brengt ze offers bij de graven van heiligen. Het verhaal neemt een mystieke wending als Selçuk de geluiden van 'engelen' begint te horen. Zijn werkster raadt hem aan om de laatste spullen van zijn vrouw te schenken aan iemand in nood. Zo belandt de grote, hemelsblauwe koffer uit het autowrak waarin Selçuks vrouw het leven verloor, als godsgeschenk bij de arme Zeynep. Het is een magische kruising van levens in een modern, winters, melancholiek Istanbul; een grootstedelijk decor dat herinneringen oproept aan Uzak (2002) van Nuri Bilge Ceylan. (SdH)