De IT-revolutie maakt nu deel uit van de dagelijkse werkelijkheid van vele Afrikaanse landen, waar internet, mobiele telefoons en digitale videocamera's op een verbazingwekkend veelzijdige en creatieve manier worden gebruikt. Hoe kan men zeker zijn dat digitale technologie geen neokolonialistisch instrument wordt? Door het gebruik van metaforen suggereert deze documentaire dat digitale technologie eigenlijk 20.000 jaren geleden op het Afrikaanse continent werd uitgevonden!