Olga Stolpovskaja en Dmitri Troitski zijn onafhankelijke kunstenaars en filmmakers die met nieuwe thema's in hun films de alternatieve cinema hebben verrijkt. Hun meest recente film speelt in het huidige Moskou, in de wereld van de jonge hippe mensen die in de media werken. Vera is een prototype van de moderne mens, een schoonheid die als nieuwslezer bij het televisiejournaal werkzaam is. Zij ontmoet de reclamejongen Tim en begint een relatie met hem. Ze leiden een vrij normaal bestaan, totdat Tim met zijn auto de knappe, wilde Uloomji aanrijdt en hem naar huis brengt om eerste hulp te verlenen. Al gauw ontstaat een vreemde biseksuele driehoeksverhouding, en net op de dag dat hun relatie een jaar bestaat, betrapt Vera Tim in bed met Uloomji. De roots en de traditionele gebruiken van Uloomji, die uit Kalmikia komt (een autonome republiek in Rusland en de enige Europese boeddhistische natie) zorgen voor verdere complicaties. Zijn homoseksualiteit is onaanvaardbaar voor het boerengezin waar hij uit voortkomt, en het ziet ernaar uit dat alles voor elk van de drie volledig uit de hand zal lopen. Hoewel de film volgens de tradities van de alternatieve cinema is gemaakt, blijft dit een leuke, romantische komedie met een happy end. De stijl van de film is jong, strak en cool, de filmtaal is aantrekkelijk en voor een jong publiek zeer herkenbaar. (LC)