V2N zet portretkunst om in ideeëngeschiedenis. Er wordt parallel gebruik gemaakt van visuele morphing in de tijd, en transformatief geluid in de ruimte. Het resultaat van dit gecombineerd experiment qua vorm en inhoud is een paradoxale ervaring: de kijker beseft dat iets aan het gebeuren is, maar kan dit niet echt ervaren omdat het te traag gebeurt, als een natuurlijk proces. Deze ijzig trage methode staat diametraal tegenover de actuele trends in mediacultuur, waarbij snelheid alsmaar opgedreven wordt, om ons bewustzijn te overweldigen. Het is mijn bedoeling hierover tot nadenken te stemmen. In tegenstelling to wat Mr. Virillio ons heeft verteld, is snelheid lang niet alles.