Transit
Op weg naar Engeland passeert Arya, een twintigjarige Afghaanse jongeman, de Europese grens samen met een groep jonge Afghanen, Iraniërs en Koerden. Onderweg verliest hij zijn goede vriend Hassan, die plotseling verdwenen is. Maar Arya moet verder, en hij belandt in Parijs waar hij door een Iraanse mensensmokkelaar naar een kleine hotelkamer wordt geleid. Hier ontmoet hij de achttienjarige Iraanse Khorsid. Ze raken in gesprek... Transit vertelt een van de vele aangrijpende verhalen van vluchtelingen. De film werd geheel gedraaid met vluchtelingen die allen asielzoekers in Frankrijk zijn, in afwachting van een visum.