To Petrarca Who Walked over The Hills of Provence
To Petrarca, Who Walked over the Hills of Provence bestaat uit een geluidsdagboek van 51 fragmenten, op zeer diverse momenten geregistreerd. Het is een echo van de 'dagboekfilm', een genre dat in hoge mate door Jonas Mekas werd gedefinieerd en dat werd bepaald door de afwezigheid van productiemiddelen, en geen aanpassingen aan onderwerp, tijd, of plaats. Jonas Mekas is het meest bekend om zijn subjectieve, documentairachtige opnames van zijn dagelijkse leven, vaak in niet zo alledaagse situaties, omgeven door beroemde kunstenaars en vrienden. Zijn filmwerk heeft meestal geen geluid, maar het overstijgt de directe registratie door zijn intuïtieve, muzikale manier van monteren. In deze recente 'film' zijn er evenwel geen beelden, maar alleen een collage van geluiden. Deze komen uit verschillende periodes, van de jaren zestig tot heel recent, en zijn een mengeling van het persoonlijke en het publieke. Van koeienbellen uit de Alpen tot een Japanse monnik met zijn bezem in Kyoto, van geluiden tijdens de begrafenis van Andy Warhol tot geluiden van de beruchte 11e september, van het geluid van zijn eigen Bolex-camera tot geluiden van de New Yorkse ondergrondse, terwijl Jonas Mekas en Peter Kubelka Vogelweide reciteren. To Petrarca... werd voor het eerst gepresenteerd als een installatie op de tentoonstelling 'A Camera for Jonas' in de zomer van 2003 in Parijs.