Sinds 1995 maakt Timestereo, gevestigd in Livonia, Michigan, korte films (naast de nodige cd's, visuele kunst en optredens). Ze poppen popcorn en vertonen hun films op hun eigen 'underground cult movie night'. De muziek varieert van His Name is Alive-achtige melodieën tot rauw geluid in Detroit-stijl. Voor de beelden: minuscule papier- & klei-animatie naast live-action-drama, van natuurstudies tot sociale experimenten en meer, in deze grappige en rare films...