Sylvia, March 1, 2001 Hollywood Hills
Manon de Boer plaatste Sylvia Kristel voor de camera alsof ze een screentest moet ondergaan, om te zien hoe haar gezicht zich vertaalt in een filmbeeld. Natuurlijk werd deze actrice zo'n dertig jaar geleden al 'ontdekt' door een fotograaf en ligt nu al een hele carrière achter haar. Screentests blijven doorgaans interne documenten, het publiek krijgt ze nooit te zien. Een neutrale camera is de enige geadresseerde. De Boer maakte bovendien twee keer een bijna identieke opname. Beide worden achter elkaar, in loop, vertoond. In het filmprogramma van Screen Tests draait ook Sylvia Kristel - Paris uit 2003, waarin de actrice twee keer vertelt over haar beginjaren in Parijs. Hoe 'echt' kunnen we iemand leren kennen? Voor Manon de Boer is een portret nooit af, het blijft altijd in wording.