Rosecolored Flower
Een roos in een glazen vaas op de vensterbank. Zacht Vermeer-achtig licht valt de duistere kamer binnen, en speelt door het kristalheldere water. Dit levert voornamelijk een 'prachtig' beeld op, fraai gekadreerd, met prachtige kleuren, tonen en schaduwen. In deze video gedraagt de camera zich als het oog van iemand die naar hartewens deze schoonheid tot zich wil nemen. Concentratie en een zen-achtige nadruk op de esthetische ervaring doen ontvouwen de verschillende componenten. Verandering van licht, verschuivingen van kleur, vervaagde plekken. rood-zwarte contrapunten en wat dies meer zij, groeien samen in intensiteit die erin resulteren dat de kijker letterlijk het beeld in wordt gezogen. Of beter gezegd, in een enkel plekje dat, als een aspect van een component, waarschijnlijk alle schoonheid van het geheel bevat - analoog aan het Proustiaanse gele plekje op de muur in Vermeers 'Gezicht op Delft'. Door dit wormgaatje verdwijnt onze blik, om gelouterd te worden en op die manier een geheel ander perspectief adopteert.