Riau
Zai Kuning maakt muziek, beeldende kunst, theater en ook films. Die veelzijdigheid is in deze film terug te zien. Op het eerste gezicht is het gewoon een mooie documentaire. Kuning leefde een tijd samen met een familie die behoort tot het verdwijnende volk van de Orang Laut, een nomadisch vissersvolk dat leeft rond de eilanden van Riau in de straat van Malakka, ingeklemd tussen Singapore en Sumatra. Een tweede gezicht en een tweede gehoor onthult het bijzondere van deze film. (GjZ)