Bob Moog (geboren in 1934) bouwt al zijn hele leven, meer dan vijftig jaar lang, elektronische instrumenten en doet uitvindingen. Moog legt uit dat hij 'kan voelen wat er gebeurt in een elektronisch instrument... iets tussen ontdekken en gadeslaan in'. En hij is ervan overtuigd dat ook vele muzikanten deze circuits op een of andere wijze aanvoelen. 'Ze komen ermee in contact.' Muzikanten gaan inderdaad soms sterke emotionele banden aan met de elektronica in een Moog-synthesizer, waardoor Moog de status van een soort goeroe heeft gekregen. Moog heeft niet alleen opmerkelijke bijdragen geleverd aan moderne muziek en cultuur, hij is ook een bijzondere persoonlijkheid geworden binnen een groeiend wereld van 'eigenzinnige Amerikaanse uitvinders'. Hij heeft inderdaad wel iets van een maffe wetenschapper, inclusief de wilde, witte haardos, intense ogen, excentrieke hebbelijkheden en een kop vol verhalen. Deze documentaire doet de samenwerkingen uit de doeken van Moog met muzikanten door de jaren heen. Ook zijn ideeën over creativiteit, ontwerpen, interactiviteit en spiritualiteit komen aan bod. De film bevat gastoptredens van Keith Emerson, Walter Sear, Gershon Kinsgley, Jean-Jacques Perrey & Luke Vibert, Rick Wakeman, DJ Spooky, Herb Deutsch, Bernie Worrell, Pamelia Kurstin, Tino Corp., Charlie Clouser, Money Mark, Mix Master Mike en nog een eclectische mix van live-performers.