Mondomanila: Institute of Poets
De film is gebaseerd op het prijswinnende boek van Norman Wilwayco. Geen gebruikelijke boekverfilming en je hoeft niet lang te kijken om te zien dat de filmmaker zich alle vrijheden heeft gepermitteerd. De zogenaamde mondo-cinema heeft een traditie van absurdisme en wreedheid en de filmmaker levert met overgave zijn vitale bijdrage aan deze underground-stroming. Deze film is bedoeld als prelude op de komende lange speelfilm van de maker. (GjZ)