Mantis Tales
Het regenwoud van Maleisië. Op het eerste gezicht heeft het filmpje iets van National Geographic, maar al snel blijken de beelden veel geheimzinniger en de geluiden echt mysterieus en betoverend. De filmmaakster waagde zich in haar eentje in de jungle en verhult niet dat ze die onderneming niet alleen fascinerend maar ook beangstigend vond. Alleen in het begin is de beschaving nog te horen in de vorm van een islamitische oproep tot gebed. Alleen een bidsprinkhaan lijkt het te horen en weldra is de jungle in beeld en geluid allesoverheersend. (GjZ)