De laatste vijf jaar stuurde de Japanse filmmaakster Naomi Kawase beeldjes van haar films naar Vincent Dieutre, een fervent bewonderaar van haar werk. In 2002 ontmoette deze Franse regisseur haar uiteindelijk, en sprak met haar op het Infinity Festival in Alba. Het gesprek - dat doorsneden wordt met fragmenten uit haar films - gaat over de belangrijkste thema's in haar (video)films, en geven inzage in haar complexe wereld. Haar woorden worden soms direct gehoord, soms in vertaling weergeven, soms geciteerd door Dieutre. De twee kunstenaars lijken het heel goed met elkaar te kunnen vinden.