Last Stop Macau
Macau, een kleine Portugese kolonie in het verre Azië, was ooit een thuisbasis voor allen die door de wereld uitgestoten werden. Een schuilplaats voor smokkelaars, een plek voor zwendelaars met gemengd bloed. Het is een legendarische stad die een paradijs is voor de verdorvenen; een onheilspellende gokpaleis waarvan de poëtische kracht menig verhaal heeft doen ontstaan. Een charmante documentaire die poëtische beelden uit het bijzondere Macau van nu combineert met beelden uit vroeger tijden, begeleid door een gedicht van Antoine Volodine. (LC)