Niet zomaar een moeder-dochterfilm, maar wel een film waarin de moeizame relaties tussen moeders en dochters centraal staan. Eugenia, een vroegrijp meisje van bijna negen jaar, en haar moeder Florencia, veel te jong om moeder te zijn, hebben een bijna omgekeerde moeder-dochterrelatie. Eugenia moet niet alleen helemaal voor zichzelf zorgen, ze moet ook haar lamlendige drugsverslaafde moeder onder haar hoede nemen. Florencia's moeder springt soms financieel bij, maar ze heeft zich emotioneel al lang geleden van haar dochter afgekeerd. De makers gingen de dramatische risico's in deze film bepaald niet uit de weg. De combinatie van authenticiteit in de aankleding en realisme in het verhaal wordt voortvarend vermengd met burleske karakters en luchtige episodes. De structuur van de film is speels en springerig als het wankele leven van de hoofdpersonen. Vooral in de bijrollen krijgt een aantal kleurrijke personages de kans de film een opgewekte toon te geven. Dan blijken de personages toch minder opgesloten te zijn in hun noodlot en toch nog iets te dromen te hebben. Met Lucía Snieg als Eugenia werd het juiste meisje gevonden voor een veeleisende kinderrol. Eugenia is haar leeftijd ver vooruit, maar tevens in haar emoties erg klein gebleven. Schrijfster en coregisseur Vera Fogwill nam zelf de ongemakkelijke rol van de onverantwoordelijke junkiemoeder op zich. (GjZ)