John Fahey - In Concert And Interviews - 1969 & 1996
John Fahey, alias Blind Joe Death, wordt wel de vader van de Amerikaanse primitieve gitaarmuziek genoemd. De kracht en vernuftigheid in zijn composities en spel zijn stevig geworteld in de country-, blues- en folktraditie. De dvd begint met een interview in de 'Guitar-guitar' televisieshow uit 1969. Fahey praat over zijn inspiratiebronnen en algemene gedachtes over gitaarspelen. Dan maakt de dvd een sprong van 27 jaar naar een concert en interview uit 1996. Zijn fysieke verschijning is veranderd maar zijn werkwijze is nog hetzelfde: de gitaarsolostukken zijn elke keer dat ze gespeeld worden weer anders.