In Heaven's Gate hanteert Ahwesh een strategie die overeenkomt met die van 73 Suspect Words: tegen een blanco scherm ontvouwt zich een metronomische gang van enkele woorden, die langzaam uitgroeit tot een koel, minimaal portret van de apocalyptische paranoïa die als een rode draad door het sociale lichaam van Amerika loopt. Waar in 73 Suspect Words tekst uit de schrijfsels van Theodore Kaczynski, alias de 'Unabomber', wordt toegeëigend, gebruikt Heaven's Gate woorden van de website van de gelijknamige cultorganisatie, die vanwege hun geloof in buitenaards contact in 1997 collectief zelfmoord pleegde.