Ghost of Rocker Janis
In deze film van Roxlee, die in de eerste plaats animatiefilmer en beeldend kunstenaar is, worden rockelementen samengebracht in een soort ritueel, een soort kunstperformance. De sfeer ademt rock, de soundtrack is rock en de geest van Janis kan alleen die van Janis Joplin zijn. Symptomatisch voor hoe intens rock kan zijn en hoe treurig het kan aflopen. (GjZ)