Fountain
Fotograaf en filmmaker Donigan Cumming heeft door de jaren heen een enorme hoeveelheid materiaal gedraaid aan de zelfkant van de samenleving. Hij filmde mensen die nooit of alleen vluchtig werden vastgelegd. Cummings keek niet weg van mensen in de goot. Hij zocht het soms ondraaglijke, verslaafde, zieke en stervende juist op en ging dan niet meer weg. Het heeft prachtige, hardnekkige en ook schokkende films opgeleverd die in het verleden in Rotterdam zijn vertoond. Voor het fotoproject Lying Quiet ging hij weer door de berg materiaal. Tijdens die research in zijn eigen schatkamer drong zich ook een film op. Een collage. Een film waarin het verhaal plaats zou maken voor het meest zuivere filmische realisme. (GjZ)