Een losjes gedraaid, documentair portret van een filmfestival in het diepe zuiden van Italië. Festivaldirecteur Franco Rina houdt zo van zijn streek, de Basilicata, dat hij er een reizend filmfestival heeft georganiseerd om experimentele korte films uit Nederland en Italië te vertonen. De vertoningen vinden plaats op pittoreske dorpspleintjes in de buitenlucht voor een klein Italiaans dorpspubliek. Gigi, de meesterkok in Matera, kookte voor de festivalgasten een 'pasta alla Mel Gibson'. In de bijzondere stad Matera werden veel films opgenomen, waaronder Mel Gibsons The Passion of the Christ.