Absolut
Deze Zwitserse film behandelt op intrigerende wijze een actueel en veelbesproken onderwerp: terrorisme - in deze film gepersonifieerd door twee activisten. Het is een politieke thriller die speelt met het publiek, hen geen simpele antwoorden biedt en hen laat nadenken over bovennatuurlijke gebeurtenissen. Deze low-budgetfilm maakt veelvuldig gebruik van een met de hand gedraaide (DV-)camera, die het rusteloze gevoel van de film versterkt en waarmee een bijzondere stijl wordt neergezet, met een hoog tempo en een raadselachtige spanning. Alex, een jonge en idealistische man, en zijn vriend, het computergenie Fred, proberen een geplande Topontmoeting van Wereldleiders te verhinderen. Samen werken ze aan een ingewikkeld computervirus dat in staat zou zijn financiële transactiesystemen te vernietigen. Daarmee willen ze de plaatselijke autoriteiten in Genève, banken en organisatoren van de wereldtop afpersen. Juist als alles naar wens begint te verlopen, krijgt Alex een auto-ongeluk. Wanneer hij na twee dagen coma wakker wordt in het ziekenhuis, blijkt hij geheugenverlies te hebben. De doktoren willen hem behandelen met een methode die zich nog in een experimentele fase bevindt. Terwijl hij zich langzaam weer bepaalde gebeurtenissen herinnert, komt Alex erachter dat Fred verdwenen is, en krijgt hij problemen met zijn vriendin. Bovendien wordt Alex steeds achterdochtiger over de nieuwe behandelmethode. (LC)