Een onwaarschijnlijk trio ontmoet elkaar in een anonieme bar: een zakenman uit de vleesverwerkingindustrie, een pianostemmer en een prostituee. In absurde en intrigerende monologen doet elk van hen zich voor als iemand anders. Ze praten over klonen en samenzweringen van de overheid; het schemergebied tussen verdichting en waarheid is groot.
Al deze waarheden en onwaarheden resoneren luid in de rest van de film. Het stort ons in onnavolgbare impressies van het plattelandsleven, met scènes van uitzinnige uitbarstingen en onvoorspelbare bacchanalen. 4 is een belevenis - een die gezien kan worden als een blik op het moderne Rusland. Maar die tegelijk ook veel universeler is: wat is menselijk in een allesbehalve menselijke wereld? Kortom, een indrukwekkend debuut, dat in 2005 bekroond werd met een Tiger Award. Khrzhanovsky's volgende film ligt op de montagetafel. Dau is een project dat nu al mythische vormen heeft aangenomen en wel omschreven wordt als een van de wildste experimenten in de filmgeschiedenis.