This is Rwanda
Gebaseerd op de traditionele Afrikaanse machete (een kapmes waarvan er voorafgaand aan de genocide van 1994 581.000 in Rwanda werden geïmporteerd) creëerden de makers een futuristisch model met videobeelden en computergame-graphics. De schokkende beelden die opgenomen werden tijdens de genocide zijn gecombineerd met computergame-animatie, in een poging de vicieuze cirkel van de gruwelijkheden voelbaar te maken.