Deze originele komedie vertegenwoordigt een nieuwe stroming in de auteurscinema in Polen. Als een van de weinige financieel en inhoudelijk onafhankelijke producties houdt de film zich verre van de modieuze tendensen in de Poolse film. De regisseur speelt met de verwachtingen van de toeschouwers en creëert een eigen wereld die ergens tussen realiteit en fantasie balanceert, tussen het echte leven en een sprookje. Jakimowski weet in zijn regiedebuut niet alleen goed camerawerk, subtiele humor en een rustieke plattelandsomgeving handig te combineren tot een elegante en grappige film, hij stelt en passant ook nog eens een aantal serieuze vragen over de waarden die ouders ongemerkt op hun kinderen overbrengen. Mala, een pittig meisje van tien jaar, loopt van huis weg omdat haar ouders -die vooral met hun carrières bezig zijn -veel te weinig tijd voor haar hebben. Ze wordt opgevangen door Jasiek (Zbigniew Zamachowski, ook te zien in Lichter), een oud-leraar die op een verlaten boerderij woont. Haar ouders kunnen hun dochtertje niet overhalen om terug te keren. Jasiek besluit hen op zijn eigen zachtaardige manier te helpen. Hij sluit een verbond met het meisje en probeert haar zo te manoeuvreren dat ze uiteindelijk uit zichzelf naar huis zal gaan. Maar voordat het zover is, laten de deftige ouders het er niet bij zitten. Een aantal bijzondere figuren doet de boerderij aan, wat hilarische taferelen oplevert met dansende vrienden, een brandende jurk en een adelaar.