Mekong Interior
Een jong Frans stel bezoekt Cambodja voor een aantal dagen. Hij is van vaders zijde Cambodjaans, en bezoekt het land voor het eerst, teneinde enkele sporen van zijn familiegeschiedenis terug te vinden. De vrouw begeleidt hem als een toerist. Er ontstaat spanning tussen beiden wanneer hij gefrustreerd raakt in zijn vergeefse pogingen, maar zij zich de exotische elementen van de uitheemse cultuur goed laat smaken. Mekong Interior is een prachtig gefotografeerd verhaal met autobiografische trekjes (de maakster is ook van oorsprong Cambodjaans), met een mooi gelaagde geluidsband en uiterst sfeervolle strijkmuziek.