Originele animatiefilm waarin de buitenaardse Trefuloso zijn reis begint door de woestijn in gezelschap van zijn olifant en een grote plattegrond op zoek naar het fabelachtige land van Mara. Na een lange zoektocht, waarbij hij onder meer zijn olifant heeft verloren, arriveert hij op onverklaarbare en fantastische wijze toch bij zijn bestemming.