Los guantes mágicos
Vrijwel alle personages in deze Argentijnse absurde tragikomedie dwalen wat verloren rond in hun eigen beperkte universum. Hun geluk hangt af van een aangewaaide 'business opportunity', hun heil zoeken ze in emigratie of medicatie. Uiteraard kan dit alles, aldus scenarist en regisseur Rejtman, gezien worden als metafoor voor de Argentijnse samenleving. Met het grote gevoel voor onderkoelde humor dat hij reeds toonde in Silvia Prieto geeft Rejtman zijn visie op de middenklasse van Buenos Aires, die net als de stad zelf door de economische crisis slechts een schaduw is van wat ze was. Taxichauffeur Alejandro ziet zich geconfronteerd met extreme gebeurtenissen. Het maakt hem echter allemaal weinig uit, zolang hij maar in zijn oude Renault 12 kan zitten. Zijn vriendin Cecilia dumpt hem vanwege haar depressie en zoekt haar heil in pillen, drank en een professionele hondenuitlater. Bij een bezoek aan de oorarts laat Alejandro zich een ziekenfondsbril aanpraten. Even zo makkelijk wordt hij achtereenvolgens opgescheept met een appartement, een stewardess, een hond en een pornoacteur. Wanneer een plotselinge koudegolf Buenos Aires overvalt, gaat Alejandro in zee met vriend Sergio, die een partij Magische Handschoenen wil importeren. Armoede en rijkdom wisselen even snel als de Renault 12 van eigenaar en Cecilia van pillencombinaties, maar nooit lijkt er een spoor van emotie te bekennen bij Alejandro of een van zijn rare, toevallige vrienden.