Afghan War Carpets
In de westerse populaire cultuur verschaffen computerspellen ons tegenwoordig de meest gedetailleerde verslagen van recente oorlogen. Elders worden dergelijke hoogtechnologische ondernemingen soms op een veel traditioneler manier weergegeven. Tapijten zijn altijd al een belangrijk medium geweest in Afghanistan om verhaalmotieven over te leveren. Vroeger illustreerden tapijten de symbolen van het leven, tegenwoordig die van de dood. Ze tonen ons scènes met helikopters, soldaten en bomvliegtuigen, troepen en Mujaheddeen in steppen of bergen, overzichten van dorpen en steden omsingeld door tanks. Vreemd genoeg lijken de tapijten door de manier waarop ze geweven worden, precies op de pixelgrafiekjes van vroege computergames. Tapijten uit vluchtelingenkampen ogen nog abstracter dan de thuis geweven modellen.