Principles of Lust
Penny Woolcocks film lijkt onder hoogspanning te staan. Hoofdpersoon van The Principles of Lust is Paul, een schrijver met writer's block en toenemende last van lusteloosheid. Dat verandert wanneer hij twee mensen tegenkomt. De eerste is de charismatische en gevaarlijke risicozoeker Billy, die hem in aanraking brengt met de duistere kanten van het leven. En dan is er Juliette, een alleenstaande moeder op wie hij smoorverliefd wordt. Wanneer de aanvankelijke passie na een aantal maanden uit hun relatie wegebt, moet hij kiezen tussen het opbouwen van een bestaan met Juliette, of Billy volgen in zijn zoektocht naar de eeuwigdurende roes.The Principles of Lust is de eerste echte speelfilm van Woolcock, die al veel lof kreeg toegezwaaid voor haar bijzondere, realistische televisiewerk. De zelfverzekerd geregisseerde en intens geacteerde film is een emotionele dollemansrit die de kijker niet onberoerd zal laten. De weg naar een onderwereld waar het recht van de sterkste geldt, leidt de kijker langs striptenten, gevechten met de blote vuist tussen jonge jongens, drugsgebruik en tal van andere losbandigheden. Voor Paul is het een reis naar de grenzen van zijn identiteit.Zie ook The Death of Klinghoffer.