Marion Bridge
Wiebke von Carolsfeld, die onder meer met Jeremy Podeswa (The Five Senses) en Renny Bartlett (Eisenstein) samenwerkte, debuteert nu zelf met een ontroerend drama dat zich afspeelt in het postindustriële Nova Scotia aan de Atlantische oostkust. Het mooie verhaal komt volledig tot zijn recht, niet in de laatste plaats vanwege de sterke actrices, aangevoerd door alleskunner en veelspeler Molly Parker. In de kleine gebaren die bij schijnbaar verdrongen herinneringen horen en in de mechanismen van vergeven en begrijpen binnen families toont Von Carolsfeld een groot inzicht in menselijk vermogen én onvermogen.Agnes, de jongste van drie zussen, keert na een destructieve periode in haar leven terug naar haar ouderlijk huis in het afgelegen plaatsje Sydney. Haar kettingrokende en stevig drinkende moeder is ernstig ziek, maar Agnes wil een aantal pijnlijke zaken uit haar verleden afsluiten. Haar oudste zuster, de vroom-katholieke Theresa, is gescheiden en verbitterd, de middelste is een beetje een nietsnut. Beiden hebben geen zin om oude familiegeheimen op te rakelen en wantrouwen de omslag in het leven van hun zusje. Ze lijken gelijk te krijgen wanneer Agnes weer begint te drinken en eenzame lange tochten gaat maken. Ook raakte ze geïnteresseerd in een vijftienjarig meisje, Joanie, dat zo haar eigen problemen heeft.