La croisée des chemins
De omzwervingen van een groep jongens en meisjes uit Parijs. Twee meisjes verruilen de hoofdstad voor het platteland in de buurt van Montpellier. Eén van de meisjes aarzelt tussen droomwereld en werkelijkheid. La croisée des chemins staat aan het begin van een belangwekkend oeuvre en is een film waarin realiteit en droom zich vermengen. Jean-Claude Brisseau draaide deze film op super 8 in 1975. Vertoond in Studio 43 in Parijs werd de film opgemerkt en bewonderd door Eric Rohmer, die zijn productiemaatschappij Les Films du Losange aan een aantal van Brisseaus films verbond: Un jeu brutal, De bruit et de fureur en Noce blanche.