Kühe vom Nebel geschwängert
In de afgelopen 35 jaar heeft Rosa von Praunheim ongeveer zestig films gemaakt in zowel Duitsland als Amerika. In de jaren zeventig verwierf hij grote bekendheid met diverse grensverleggende en provocerende films over homoseksualteit. Het onderwerp van zijn laatste film heeft weinig van doen met homothematiek. Het gaat over een theatergezelschap uit Berlijn bestaande uit daklozen, genaamd 'Ratten 07'. De acteurs komen van de straat: sommige noemen zichzelf anarchist, andere hebben in de gevangenis gezeten, vele missen flink wat tanden. Alcohol, drugs en geweld zijn hen niet vreemd, maar het theater is en blijft hun grote passie.Rosa von Praunheim nodigde het gezelschap uit op een kasteel in Mecklenburg, waar men gezamenlijk een verhaal ontwikkelde en filmde. Het gaat over een soort newagetherapeut (Uta Plate) die graag het goede wil doen, maar in haar hypocriete burgerlijkheid vooral wil dat de 'losers' zich aan de sociale normen aanpassen. De 'Ratten' gijzelen de therapeut en nemen haar kasteel over totdat boze dorpelingen de aanval inzetten. Alles lijkt verloren, maar dan gebeurt er iets wonderbaarlijks.