Israel American Medical Center (ISAMEC)
Het Israel American Medical Center, ontworpen als een ziekenhuis voor rijke patiënten, is sinds 1968 in aanbouw, maar nog altijd niet voltooid. De architect die het gebouw ontwierp wordt uitgenodigd om zijn onafgemaakte werk weer eens te bezoeken en om zich te wagen in wat hij zich ooit voorstelde als gigantische eerstehulp-afdelingen, prachtige privé-kamers voor de patiënten en goed uitgeruste operatiekamers. In dit werk is het ruwe contrast tussen wens en realiteit en tussen verwachtingen en frustraties aanwezig. (J-P. R.)