Cry Woman
De jonge Chinese Guixiang en haar man Changgeng scharrelen op de straten van Peking met de verkoop van illegale DVD's hun schamele kostje bij elkaar. Tijdens een verhit potje mahjong maakt Changgeng zijn tegenspeler blind en draait de gevangenis in. Guixiang wordt door de autoriteiten teruggestuurd naar haar geboortestreek Guizhou. Als de problemen haar te veel worden, barst de wanhopige Guixiang in tranen uit. Haar mooie, zangerige gehuil blijkt haar redding. Een oude vriend haalt haar over om zich als professionele rouwster te laten inhuren bij begrafenissen. Guixiang ontwikkelt zich al snel tot de meest gevraagde rouwster van de streek. Liu Bingjian kwam op het idee voor de kleurrijke tragikomedie Cry Woman, toen hij in 1999 als verslaggever een begrafenis bezocht en daar in contact kwam met professionele rouwers. Liu, die tijdens de opnames nooit met een volledig afgerond scenario werkt, vraagt het liefst niet professionele acteurs voor zijn films om op die manier zo dicht mogelijk bij de realiteit te blijven. Ook in Cry Woman trekt hij zich weer weinig aan van de Chinese censuur die deze intelligente film heeft afgewezen omdat deze 'een negatief beeld van het leven op het Chinese platteland' zou geven en `niet bevordelijk is voor de kwaliteiten van het socialisme'.