Voice
Nipi gaat over fundamentele vraagstukken als democratie, macht en verandering in Nunavut en indirect in Canada zelf: educatie, religie, sekse, levensstijl, de verdeling van economische welvaart en de samenstelling en structuur van de nieuwe heersende klasse.