Variations
Kan er nog poëzie zijn na 11 september? Het is een vraag waarmee vooral NewYorkse kunstenaars geconfronteerd werden. Het duo Elaine en Basinski (vorig jaar op het festival vertegenwoordigd met hun Trailer for 1000 Films) maakte een weemoedige video in drie delen, waarvan het eerste en het laatste deel uitsluitend bestaan uit meditatieve observaties van water. Het middenste luik volgt de voetsporen van NewYorkers in de buurt van Ground Zero.