This is Not a Love Song
De Britse film heeft dringend behoefte een nieuwe bloed. Bille Eltringham levert dat door een verhaal te nemen dat op het eerste gezicht redelijk mainstream is een onverwachte gebeurtenis verandert twee kruimeldieven in moordenaars om er vervolgens mee aan de haal te gaan.Vluchtelingen Spike en Heaton vormen aan onwaarschijnlijk paar. Heaton is effectief en onpeilbaar: iemand waar mensen instinctief bang voor zijn. Spike daarentegen is druk, kinderlijk, niet te stoppen: eerder iemand om wie je je zorgen maakt. Maar wanneer Spike een vreselijke misdaad begaat, helpt Heaton hem wel. Samen proberen ze aan de woedende boeren die hen achtervolgen te ontkomen, dwars door het hen onbekende noorden van Engeland, in de hoop de grote stad te bereiken. Tegen het bedreigende decor van moerassen, heidevelden en donkere bossen, raken de twee steeds verder uitgeput.Eltringham maakte op een creatieve manier gebruik van de mogelijkheden van de digitale camera. Dat geeft de film, gedraaid in slechts twee weken, veel energie en stelde de regisseuse in staat haar uitstekende acteurs soms zeer dicht op de huid te zitten. Die acteurs (onder wie Kenny Glenaan, de regisseur van Gas Attack, zie aldaar) waren al gecast voordat het definitieve script tot stand kwam. Daarnaast slaagt Eltringham erin het barre landschap tot een indrukwekkende derde hoofdpersoon in de film te maken.