Take Care of My Cat
Zowel in de Koreaanse als de Japanse film zijn veel voorbeelden van verhalen over middelbare scholieren en adolescenten. De overgang van puber naar volwassene is een favoriet thema in de OostAziatische cinema, wat in veel gevallen overdreven sentimentele draken oplevert. Debuterend regisseuse Jeong, slaagt er met Take Care of My Cat in om een geheel nieuwe, frisse richting te geven aan het genre, mede door de fraaie karaktertekeningen van de vrouwen en de visuele vondsten.Vijf vriendinnen van begin twintig wonen in de grimmige havenstad Incheon. De kern van de groep bestaat uit de mooie maar ijdele HaeJu, de artistieke JiYeong en TaeHee, een rebel. Ze zijn net klaar met de middelbare school, maar nog niet helemaal klaar voor het leven als volwassen vrouw. De meisjes dromen van een leven in het buitenland, ver weg van het grauwe Incheon. Alleen HaeJu heeft een goede baan: ze werkt voor een effectenmakelaar en heeft een relatie met een oudere collega. Wanneer zij haar droom waarmaakt en vertrekt naar een appartement in Seoul, blijven de andere meisjes verbluft achter. Maar het vertrek van HaeJu heeft ook een goede kant, want zonder de egocentrische HaeJu komt de vriendschap tussen JiYeong en TaeHee pas echt tot bloei.